![]() |
|
![]() |
|
Projektet stoppede i 2006, men hjemmesiden bevares. Socialt Udviklingscenter SUS fortsætter arbejdet med bl.a kommunikationsudvikling. Se mere på www.sus.dk |
Udvalgt litteratur om kommunikationsanalyse Nedenfor findes en liste over udvalgt litteratur vedrørende kommunikationsanalyse. Vi gør opmærksom på, at de udvalgte emner ikke kan købes via denne hjemmeside, men eventuelt kan bestilles via bibliotek.dk eller købes ved direkte henvendelse til forlaget. Marte Meo: basic manual Marte Meo metodens teori og praksis Det vurderende øje : observation, vurdering og udvikling i undervisning og vejledning Principperne i Marte Meo metoden anvendt i specialpædagogisk arbejde Att tolka barns signaler: gravt utvecklingsstörda flerhandikappade barns lek och kommunikation Självuppfattning hos personer med utvecklingsstörning Fra vilje til uttrykk – Metodikk for utprøvning av betjeningsutstyr for barn med omfattende motoriske vansker Beskrivelse af småbørn Marte Meo – samspil og udvikling Marte Meo metoden anvendt til små børn med autisme med henblik på at udvikle deres kommunikative kompetence Et helt menneske – en verden til forskel: evaluering af Det Sociale Tolkeprojekt Att utveckla barns sociala kompetens: insatser via Marte Meo metoden till barn med bristande social kompetens eller sen utveckling till följd av psykosociala förhållanden eller specifika svårigheter Samspil og samoplevelse – om videoanalyse og forældrevejledning Pædagogisk udviklingsarbejde med blinde og svagtseende : kommunikation, relation og aktivitet Talking to People with Severe Communication Problems LEA – en pædagogisk beskrivelsesmodel Goddag mand – økseskaft: samtale gennem tolk Der skal to til en tango. Om kommunikation og relationer i støtten til mennesker uden ekspressivt verbalt sprog Bedre praksis gennem videoanalyse: erfaringer fra et udviklingsprojekt: supplement til rapporten “Hör vad vi hör” Marte Meo i praksis: bedre samspil ved egen kraft Video i pædagogisk forskning: krop og udtryk i bevægelse Veileder – Bruk av individuelle opplærings- og deltakelsesplaner (IODP) for elever med multifunksjonshemning Tolkning og formidling af signaler fra svært hjerneskadede blinde børn Functional communication: analyzing the nonlinguistic skills of individuals with severe or profound handicaps Videoanalyse – hvorledes man måler fremskridt hos småbørn med cochlea implantat Observasjonsforskning i pedagogiske fag. En innføring i bruk av metoder |
Projektet Kommunikationsudvikling udføres af Socialt Udviklingscenter SUS |